Zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 14.04.2020r. w sprawie rejestracji bezrobotnych i poszukujących pracy (Dz. U. z 2020r. poz. 667) osoby ubiegające się o nadanie statusu bezrobotnego lub poszukującego pracy informujemy,
że od dnia 15.04.2020r. możliwa jest pełna rejestracja elektroniczna oraz zgłoszenie danych do rejestracji.
W przypadku zgłoszenia danych do rejestracji zamiast osobistej wizyty osoby ubiegającej się o zarejestrowanie w powiatowym urzędzie pracy – pracownik urzędu pracy zadzwoni do osoby, która zgłosiła dane do rejestracji celem potwierdzenia, że faktycznie osoba ta ubiega się o zarejestrowanie. W tym przypadku rejestracja odbywać się będzie na podstawie:
że od dnia 15.04.2020r. możliwa jest pełna rejestracja elektroniczna oraz zgłoszenie danych do rejestracji.
W przypadku zgłoszenia danych do rejestracji zamiast osobistej wizyty osoby ubiegającej się o zarejestrowanie w powiatowym urzędzie pracy – pracownik urzędu pracy zadzwoni do osoby, która zgłosiła dane do rejestracji celem potwierdzenia, że faktycznie osoba ta ubiega się o zarejestrowanie. W tym przypadku rejestracja odbywać się będzie na podstawie:
- danych zawartych w przedłożonym formularzu
- dokumentów załączonych do formularza
- danych zawartych w dostępnych rejestrach
- informacji przekazanych w rozmowie telefonicznej z pracownikiem powiatowego urzędu pracy przez osobę ubiegającą się o zarejestrowanie jako osoba bezrobotna lub poszukująca pracy
Jednocześnie informujemy, że w tym przypadku za datę rejestracji będzie uznany dzień przeprowadzenia przez pracownika powiatowego urzędu pracy rozmowy telefonicznej.
Pełna rejestracja elektroniczna polega na wniesieniu do urzędu pracy wniosku wraz z załącznikami w postaci elektronicznej po opatrzeniu ich kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub profilem zaufanym przez system praca.gov.pl.
W tej sytuacji NIE jest wymagana wizyta osoby w urzędzie pracy.
Jednocześnie przypominamy że profil zaufany można założyć za pośrednictwem banku lub Poczty Polskiej.
Pełna rejestracja elektroniczna polega na wniesieniu do urzędu pracy wniosku wraz z załącznikami w postaci elektronicznej po opatrzeniu ich kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub profilem zaufanym przez system praca.gov.pl.
W tej sytuacji NIE jest wymagana wizyta osoby w urzędzie pracy.
Jednocześnie przypominamy że profil zaufany można założyć za pośrednictwem banku lub Poczty Polskiej.
W przypadku pytań dotyczących rejestracji proszę dzwonić pod następujący numer:
32-223-25-84