Osoba ubiegająca się o zarejestrowanie jako osoba bezrobotna przekazuje pracownikowi powiatowego urzędu pracy w trakcie rejestracji następujące dane:
- imię lub imiona i nazwisko;
- obywatelstwo;
- numer PESEL;
- imiona rodziców;
- datę i miejsce urodzenia;
- nazwisko rodowe;
- stan cywilny;
- liczbę dzieci na utrzymaniu;
- adres zameldowania na pobyt stały lub czasowy oraz do adres korespondencji;
- wykształcenie;
- ukończone szkoły;
- zawody wyuczone lub wykonywane lub kwalifikacje wyodrębnione w zawodach;
- poziom znajomości języków obcych;
- posiadane uprawnienia zawodowe;
- rodzaj i stopień niepełnosprawności, jeżeli dotyczy;
- okresy zatrudnienia z podaniem nazwy pracodawcy, zajmowanego stanowiska pracy, wymiaru czasu pracy, podstawy wykonywania pracy;
- okresy wykonywania innej pracy zarobkowej i opłacania składek na ubezpieczenia społeczne z tytułu prowadzenia pozarolniczej działalności;
- inne okresy zaliczane do okresu uprawniającego do zasiłku dla bezrobotnych, o których mowa w ustawie;
- sposoby rozwiązania stosunku lub stosunków pracy (stosunku lub stosunków służbowych) w ostatnich 6 miesiącach przed dniem rejestracji w zakresie koniecznym do ustalenia uprawnień do zasiłku dla bezrobotnych;
- preferowany rodzaj pracy, jaki bezrobotny chciałby podjąć, kierunki szkoleń, którymi jest zainteresowany, oraz ewentualne zainteresowanie podjęciem zatrudnienia w krajach Europejskiego Obszaru Gospodarczego;
- fakty niezbędne do ustalenia możliwości przyznania statusu bezrobotnego
- numer konta bankowego (dotyczy osób pobierających świadczenia z tyt. bezrobocia)
- Dowód osobisty bądź paszport
- Potwierdzenie wykształcenia (świadectwo ukończenia szkoły lub dyplom),
- W przypadku posiadania na terenie miasta Mysłowice zameldowania na pobyt czasowy potwierdzenie o tym zameldowaniu
- Świadectwa pracy, umowy zlecenie, umowy o dzieło - wszystkie
- Orzeczenie o stopniu niepełnosprawności – jeżeli występuje
- Świadectwo zwolnienia z zakładu karnego lub aresztu śledczego po odbywaniu kary
- Numery PESEL w celu ubezpieczenia członków rodziny
- Dokumenty potwierdzające dodatkowe kwalifikacje zawodowe – kursy, szkolenia
Dodatkowo:
- W przypadku pracy w niepełnym wymiarze czasu pracy bądź na umowę zlecenie zaświadczenie o okresie pracy z informacją o wynagrodzeniu brutto za każdy miesiąc oddzielnie wraz z adnotacją o opłacaniu składki na ZUS i FP;
- Po działalności gospodarczej należy przedstawić informację z CEDIG (Centralna Ewidencja i Informacja o Działalności Gospodarczej) o likwidacji działalności gospodarczej bądź o okresie zawieszenia + zaświadczenie z ZUS o okresie podlegania ubezpieczeniu społecznemu z tytułu prowadzenia działalności gospodarczej z podstawą naliczania składek (jeżeli opłacano pełne składki);
- Umowa uaktywniająca – "niania": zaświadczenie z ZUS za okres podlegania umowie uaktywniającej z informacją o wysokości wynagrodzenia i opłaconej składce na ZUS i Fundusz Pracy
- Po pobieraniu zasiłku chorobowego, świadczenia rehabilitacyjnego, zasiłku macierzyńskiego zaświadczenie z ZUS o okresie pobierania świadczenia z podstawą jego naliczenia;
- Po pobieraniu renty z tytułu niezdolności do pracy całkowitej lub częściowej należy przedstawić zaświadczenie z ZUS o okresie pobierania renty z tytułu niezdolności do pracy oraz decyzje o wstrzymaniu wypłaty renty, orzeczenie lekarza orzecznika ZUS;
- Numer konta bankowego, którego osoba rejestrująca się jest właścicielem bądź współwłaścicielem
Szczegółowe informacje
Rejestracja osób bezrobotnych odbywa się w godzinach
od 8:00 do 14:00
Telefon kontaktowy
(32) 223-25-84
Referat Ewidencji i Świadczeń.
od 8:00 do 14:00
Telefon kontaktowy
(32) 223-25-84
Referat Ewidencji i Świadczeń.